Passaporte …15 sn’de nasıl vize alınır?

Gençlik  raat olun:)) Vizemi almam  15 sn  sürmedi:)))

Yurtdışına ilk  defa  çıkcağım için ilk önce pasaport işlemlerini hallettm; 5&5 biometrik  foto,vergi dairesi, dekont…. neyse  bu aşamayı geçiorum;merak  eden olursa  birebir anlatırım.

Pasaportu aldık bi şekilde;  daha  sonra  danışmanım “Çağdaş KARAKUZU”   ( facebook.com/JaponblgBitter) ile vize randevumuzu aldık.Saolsun  Çağdaş Abi  bir çok konuda  bizlere yardımcı oldu,oluyor.Tabi “Mustafa Abi’yi de unutmamak lazım. 21 şubat -İstanbul vize  randevu tarihimiz olarak kararlaştırıldı.

Vize gününden  bir  gün önce 11’e  aldım  biletimi; sabah indim İstanbul’a; Amerikan konslosluğuna  gittim;çok  erken  olduğu için konsolosluğun  karşısındaki Çetin Cafe’de bi kahvaltı yaptım,ordaki  abi ile muhabbet kurduk randevu saatim 10:30 du ,adam  güvenlikçilere  bi selam  çaktı  9’da  girdim randevuya.

Baya  bi  güvenlik koridorundan geçtikten sonra bi sıra numarası verdiler randevu sıramızı beklemeye başladık; bu  arada  verdikleri  numara 3  defa yanıyor;yani  3  defa  çağrılıyorsun!

1.de-Bilgilerini içeren dosyayı veriyorsun sadece  o  kadar

2.de-Tekrar numara yanıo; en solda bi parmak izi  alma yeri var;ordaki kadın “left ,right ” bişiler  saydı bana  left  diyor kadın   sol baş parmağımı basıyorum o değil dieri  diooo;  sanırım kendine  göre  sol  dedi anlamadı ben:) neyse  orayı da  geçtikten sonra;

3.de- Asıl aşama;randevu aşaması;kader anı…ha bu arada  benden önce  bi çocuk ingilizcesi yetersiz die önümde  vize alamadı…Neyse inancımızı  kaybetmedik.Numaram yandı bu  görüşmede  en  sağdaydı, küçük  kabin gibi  bişey, aynen  bankalardaki  gişe  gibi ,sadece arada  bir  cam var ve  görüşme  mükrofon yardımı ile yapılıyor o kadar. Kadına elimdeki diğer dosyaları verdim;transkript felan,DS  formu  felan;tam hatırlamıom.Dipnot:camın altında  küçük bir  boşluk bırakmışlar  ordan veriosun dosyaları  felan:)) Sarışın bi kadındı bnm  görüşmemi yapan kadın. Neyse  görüşmeye gelelim;

Görevli Kadın:- Can  you open your  transkript   for me.  (  deyip  transkripti  bana  tekrar  uzattı,aldım açtım zarfı,verdim kadına)

-hangi işi yapcan demişti sanırım; bn de l  dont know  yet; but  there  will  be  a   fair 27 march. And  l will  take  a  good  jop.  gbi  bişiler  söyledim  kadına. Sonra;

– Ne zaman  geldn buraya dedi,evet evet  ne zaman  ne ile geldn gbi  bi soru  sordu. bn  de “this  morning 6 a.m with bus  and  l  must  go to my lessons  today again.”  dedim. Dememle  beraber  kadın” YOU ARE  A  HAPPY MAN”  dedi verdi pasaportu… gençlik vizeyi almıştım:)))) Ama gerçekten güler yüzlü olmak gerekio:))).

Pasaportu görevliye verdikten sonra konsolosluktan aşağı kaptırdm sağa  dönüp  Pamukkale’den bi dönüş bileti kaptım.9 numarayı verdi karadenizli amcacum:))  ne  garip 9  numara ile  gelmiştim.Servis  gelene kadar yakın bi yerde” ÖZDOYDUM” diye  bi mekanda bi mercimek çorbası  içtim.Geldiğim otobüsle geri  dönüyordum. Aynı otobüs denk  geldi. Hatta  muavin” Ya  biz  seni  sabah  bıraktık daha”  dedi.Bindim  otobüse  direk bi uyku… Hani otobüsün vapurla karşıya geçtiği  bi yer  var,tam  hatırlamıom,her defasında  birine  sorcam  diom  nerden  nere  geçiozz,her defasında da unutuyorum:)).Neyse işte  tam orda uyandım,indim otobüsten bi çay içtim,aldım mızıkamı geminin dış  kısmına çıktım,tam çalmayı bilmesem de  bişiler  mırıldandım,en azından  etrafta tanıdık  yoktu:))) ama  güzel çaldım ya; bi de  sanki martılar eşlik ediyo gibi,karşıya geçene  kadar viyak viyakk..:))Manzara iyiydi ya,vapurun arkda  bıraktığı beyaz  çizgi,martılar,etrafta hayal meyal görünen gemiler,deniz anaları ve  tabiki mızıkanın   güzel sesi:)) İyiydi  diyebiliriz.

Abi altı üstü bi pasaport bu kadar  abartacak ne  vardı?

-Tadını çıkardım:)))

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s